سئو چیست؟ اهمیت سئو سازی و انواع آن

سئو چیست؟ اهمیت سئو سازی و انواع آن
نوشته شده در تاریخ : 13 دی 99 نویسنده : حسین بوشهری

سئو چیست؟ اهمیت سئو سازی و انواع آن

سئو سازی مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.ولی سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر یافته که برابر است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت دیگر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت ویژه ای قایل شویم.

اهمیت سئو سازی در چیست؟

با گسترش اینترنت و فضای وب، روش انجام بسیاری از فعالیت‌ها تغییر کرده است. در گذشته برای معرفی کسب‌وکارها از روش‌های حضوری استفاده می‌شد، ولی حالا سایت‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند. سایت‌‌ها همان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستند که شکل امروزی‌تری پیدا کرده‌اند و مخاطبان بیشتری را از سراسر کشور یا حتی دنیا پوشش می‌دهند. پس چیدمان و نحوه‌ی ارائه‌ی محصول در این فروشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد. همچنین مکانی که برای تاسیس فروشگاه انتخاب می‌کنید باید در معرض دید مشتری‌ها باشد. در دنیای امروز، موتورهای جستجو به خصوص گوگل اصلی‌ترین راه برای پیدا کردن کسب‌وکار شما هستند و رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو، نقش مهمی در پیشرفت فعالیت شما دارد و اینجاست که اهمیت سئو نمایان می‌شود.

دسته های سئو سازی

انواع سئو چیست؟

سه نوع اصلی از سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد که همه آنها به شما کمک می کند که در نتایج جستجو بهتر دیده شوید:

سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

تفاوت انواع سئو در زمان، هزینه، ریسک و ارزش است.

انواع سئو سازی

سئو کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه از شیوه هایی بر خلاف رهنمودهای موتور جستجو استفاده می‌کند، بنابراین آنها این ریسک را بهمراه دارند که وب سایت و یا محتوای شما از نتایج جستجو حذف شود.

سئو کلاه سیاه شما را سریعتر به جایگاه مورد نظرتان می‌رساند. این کار معمولا ارزان تر است زیرا شما در حال حرکت در مسیری بر خلاف قوانین گوگل وبمستر هستید.

در واقع، بسیاری از تاکتیک های کلاه سیاه به طور خاص در دستورالعمل ها به عنوان کارهایی بیان شده اند که نباید انجام دهید.

سئو کلاه سیاه به سرعت ارزش بوجود می آورد، اما خطر زیادی دارد چون این ارزش نمی‌تواند و نخواهد توانست پایدار بماند.

تکنیکهای سئو کلاه سیاه

۱ – پر کردن صفحه با کلمات کلیدی یا پنهان کردن آنها

۲ – سرقت ادبی

۳ – خرید بک لینک

۴ – محتوای کپی شده

۵ – پنهان کردن متن یا (Cloaking):

Cloaking یک تکنیک سئو است که در آن محتوای ارائه شده به ربات خزنده موتور جستجو با آنچه در مرورگر کاربر ارائه شده متفاوت است. این پنهانکاری نوعی تکنیک اسپم است برای گول زدن موتورهای جستجو که به سایت یا صفحه مورد نظر رتبه بالاتری بدهد.

۶ – تکنیک PBN یا شبکه بلاگ شخصی:

تکنیک PBN مخفف کلمه Private Blog Network است که در آن از شبکه ای از سایتهای با اعتبار دامنه بالا و با ارزش استفاده می‌شود و برای وبسایتی که می خواهیم رتبه آن را افزایش یابد  لینک سازی می‌شود. این تکنیک رسیک بالایی دارد چون در صورتی که اینکار غیر اصولی انجام شود گوگل وبسایت مورد نظر را پنالتی خواهد کرد.

سئو کلاه سفید چیست

تکنیکهای های سئو کلاه سفید به شدت به دستور العمل های موتور جستجو پایبند است. آنها به احتمال زیاد از تغییرات الگوریتم های آینده تأثیر منفی نگیرند، زیرا شما بر اساس قوانین بازی می کنید. بدست آوردن نتیجه بیشتر طول می‌کشد، زیرا شما از تقلب و مسیرهای میانبر اجتناب می‌کنید اما سئو کلاه سفید، ریسک کمتری را به همراه دارد و در طول زمان، ارزش، ماندگاری و پایداری دارد.

بیشتر شرکت های معتبر سئو و بازاریابی محتوا مانند از تکنیک کلاه سفید استفاده می‌کنند.

تکنیکهای سئو کلاه سفید

۱ – نوشتن مطالب مرتبط و مفید برای مخاطب

۲ – ترفیع و تبلیغ کردن محتوا در شبکه های اجتماعی

۳ – استراتژی سئو

۴ – تحقیقات کلمه کلیدی

۵ – سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال

۶ – بک لینک طبیعی

سئو کلاه خاکستری چیست

سئو کلاه خاکستری بین تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید قرار دارد زیرا تاکتیکها و تکنیکهای آن معمولا در دستورالعمل گوگل نیست. شما باید در مورد اتخاذ این روش هم احتیاط کنید.

تکنیکهای سئو کلاه خاکستری

۱ – تکنیک Clickbait یا طعمه کلیک:

این روش شامل استفاده از عنوان ها و محتوایی است که هدف اصلی آن جلب توجه و تشویق کاربر به کلیک بر روی یک لینک یا صفحه خاص است و ارزشی ارائه نمی‌کند. با استفاده از این تکنیک، معمولا مخاطب کنجکاو شده و با کلیک بر روی آن لینک وارد سایت مقصد طعمه می‌شود.

۲ – محتوایی که کمی تغییر داده شده

۳ – تبادل لینک

۴ – تبلیغات پولی و بی ارزش برای کاربر

۵ – پرداخت پول برای کامنت گرفتن

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره سئو سازی، با گذاشتن کامنت پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *