چگونه معایب دورکاری را کاهش دهیم؟

آخرین دیدگاه‌ها
چگونه معایب دورکاری را کاهش دهیم؟
نوشته شده در تاریخ : 09 دی 99 نویسنده : حسین بوشهری

چگونه معایب دورکاری را کاهش دهیم؟

اگرچه تغییر گسترده به کار از راه دور و دورکاری بدون چالش نبوده است، اما دورکاری روز به روز افزایش پیدا کرده است. فقط در ایالات متحده، حذف رفت و آمد روزانه موجب شده تا کارگران حدود ۸۹ میلیون ساعت در هفته صرفه جویی کنند. معادل صرفه جویی در زمان بیش از ۴۴٫۵ میلیون روز کاری از زمان ابتلا به بیماری همه گیر کرونا! این اعداد نشان می دهد که کار از راه دور می تواند یک روش اصلی برای بازیابی یکی از با ارزش ترین و محدودترین منابع ما باشد: زمان

اما علی رغم پتانسیل صرفه جویی سرسام آور در وقت، بسیاری تلاش کرده اند تا به هر آنچه که دوست داشتند انجام بدهند اما زمان برای انجام آن کار نداشتند در زمان کرونا و کار در منزل برسند: آشپزی، مدیتیشن یا نوشتن شاهکار بزرگ ادبی بعدی. برعکس، داده هایی که ما از ۱۲۰۰۰ نفر در سراسر ایالات متحده و اروپا در طول بیماری همه گیر کرونا جمع آوری کردیم، نشان می دهد که وقت اضافی اغلب در اثر کارهای غیرمولد و فعالیت های اوقات فراغت نامطلوب سوزانده می شود. داشتن زمان بیشتر لزوماً به معنای استفاده هوشمندانه از آن نیست.

کار دائمی در خانه یا زندگی در محل کار؟

کار دائمی در خانه یا زندگی در محل کار؟

بدون داشتن دفتر کار برای رفت و آمد، جدایی بین کار و خانه بسیار کمرنگ می شود. اگرچه تحقیقات نشان می دهد که مردم میزان رفت و آمد خود را به عنوان یکی از استرس زا ترین و نامطلوب ترین مناطق روز ارزیابی می کنند، اما نداشتن هیچ رفت و آمد نیز مشکلاتی را ایجاد می کند.

در یک سری از مطالعات، متوجه شدیم که بودن در جاده می تواند به مردم کمک کند تا فرق بین زمان کار و زمان استراحت بعد کار را متوجه شوند و بدون رفت و آمد، مردم برای جدا کردن کار و زندگی شخصی خود اغلب به مشکل می خورند. به جای خاموش کردن رایانه  و سر وصدا در مترو شلوغ در ساعت ۶ عصر، بسیاری از افراد دیرتر از هر زمان دیگری  هنوز مشغول کار هستند، فقط یک ایمیل دیگر به مدت دو ساعت بیشتر از ۸ ساعت کاری نرمال می تواند وقت گیر باشد و اینکه وقت کار اضافی همیشه به خوبی سپری نمی شود.

در مطالعات ما، مردم گزارش کردند که در جلسات بیشتری نسبت به زمانی که سرکار می رفتند مجور به شرکت کردن شدند که از معایب دورکاری است. تعیین دستور کار بیش از حد، عدم همکاری خلاقانه کافی و پر کردن وقت خود با کارهای غیرمولد بیشتر طبق قانون پارکینسون که می گوید هر کار به اندازه زمانی که برای آن تخصیص داده شده طول می‌کشد. به طور متوسط ​​۵۳ دقیقه در روزی که برای رفت و آمد روزانه تلف می شد، در زمان دوکاری هم صرف کارهای غیر مولد و بی بازده می شود.

 صرفه جویی در وقت یا اتلاف وقت؟

 صرفه جویی در وقت یا اتلاف وقت؟

وقتی افراد اوقات فراغتی پیدا می کنند اغلب نمی توانند عاقلانه مدیریت کنند. نظرسنجی های ما نشان داد فعالیت هایی که ما آنها را اوقات فراغت منفعل می نامیم مانند تماشای تلویزیون  به طرز چشمگیری افزایش می یابد، در حالی که فعالیت های اوقات فراغت فعال مانند فعالیت های داوطلبانه یا معاشرت کمتر می شود. در حالی که کمی اوقات فراغت منفعل راهی سالم برای استراحت است، تحقیقات ما نشان می دهد که بسیار بیشتر از اوقات فراغت فعال باعث ایجاد لذت و شادی می شود.

مسلماً، بیماری همه گیر کرونا بسیاری از فعالیتهای اوقات فراغت فعال را به چالش کشیده است. اما ما بسیاری از روشهای خلاقانه را برای دنبال کردن اوقات فراغت فعال هنگام پیروی از دستورالعمل های فاصله اجتماعی از جمله استفاده از اسکایپ و زوم برای ارتباط از راه دور با دوستان و آشنایان و بازی و کمک های داوطلبانه از طریق مجازی شادی را تجربه کردیم.

در زمان بحران جهانی کرونا، اولویت دادن به سلامتی کار درستی است و طبیعی است که ما ممکن است برای به حداکثر رساندن بهره وری در کار تلاش کنیم. اما وقتی به حالت نیمه عادی بازگشتیم، چه کاری می توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که از پس انداز زمان خود برای انجام فعالیت های معنی دار که واقعاً ما را خوشحال می کند، استفاده می کنیم؟

از طریق تحقیقات، ما چندین استراتژی پیدا کردیم که می تواند به شما کمک کند روز کاری خود را تنظیم کنید تا مرزهای واضح تر و زمان بیشتری را برای اوقات فراغت فعال خود کنید که معایب دورکاری را کاهش می دهد و رسیدن به هدف روزانه راحت تر شود.

برای کاهش معایب دورکاری، پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید

برای کاهش معایب دورکاری، پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید

برای بسیاری از ما، رفتن به سرکار بیشترین رفت و آمدی بود که در روز داشتیم، اما این انتقال نیازی به یک رفت و آمد فیزیکی نیست. تحقیقات نشان می دهد که بیشترین مدت رفت و آمد مورد نظر ۱۶ دقیقه است، بنابراین وقتی از راه دور کار می کنید، این زمان را اختصاص دهید تا راهی دیگر برای انتقال به حالت کار پیدا کنید. (منظور ما این نیست که به معنای واقعی کلمه وانمود کنیم در مترو هستیم)!

به طور خاص، مطالعه اخیر ما نشان داد که افرادی که برای کارکردن رفت و آمد می کنند شادتر هستند. بنابراین سعی کنید روز کاری از راه دور خود را با صرف ۱۵ دقیقه زمان برای برنامه ریزی روز خود، چه در خانه و چه با پیاده روی کوتاه صبح آغاز کنید. در حقیقت، پیاده روی نوعی اوقات فراغت فعال است که شناخته شده است و باعث کاهش استرس می شود، بنابراین بهتر است راه هایی پیدا کنید تا هر روز کمی پیاده روی کنید تا از معایب دورکای کم شود.

تحقیقات حاکی از آن است که تعاملات کوتاه اجتماعی غیررسمی (چه به صورت حضوری و چه به صورت دیجیتال) و همچنین فقط ۱۰ یا ۲۰ دقیقه اوقات فراغت فعال، موجبات بهبود زندگی می شود. این کار اختصاص دادن هر روز دو ساعت به معاشرت نیست، بلکه صرف ۲۰ دقیقه وقت برای پیاده روی با دوست خود است.

برای کاهش معایب دورکاری، پایان روز کاری خود را جشن بگیرید

در آلمان، Feierabend یک جشن شبانه است که عصرها پایان روز کاری خود را با آبجو آلمانی دلچسب به پایان می رسانند. خواه روز را با یک نوشیدنی، میان وعده، دویدن یا تماس با یک دوست به پایان برسانید، آیینی را پیدا کنید که بتواند پایان روز کاری شما باشد و چیزی به شما بدهد که منتظر آن باشید. این کارهای روزمره به شما کمک می کند آنچه را که در طول روز به دست آورده اید جشن بگیرید (نه تمرکز بر روی آنچه هنوز باید انجام شود)، و این کار باعث می شود که احساس سرزندگی کنید و معایب دورکاری را کاهش می دهد.

زمان فعال را در تقویم خود قرار دهید

زمان فعال را در تقویم خود قرار دهید

مطالعات ما نشان داده است که برنامه ریزی روزانه یک زمان محدود، که در آن تمام حواس پرتی در کار را از بین برده و روی کارهای خاص تمرکز می کنید، به کارکنان کمک می کند احساس کارآیی بیشتری داشته باشند. زمان فعال می تواند مانع از این شود که فقط به مهلت انجام کار فکر کنید و با کارهای کم معنی دیگر خسته شوید و باعث می شود که روزهای شما مثمر ثمرتر شود و استرس را از بین می برد و معایب دورکاری را کاهش می دهد.

آزمایش های مدیریت زمان را اجرا کنید.

آزمایش های مدیریت زمان را برای کاهش معایب دورکاری اجرا کنید.

امروز، همه ما بخشی از یک آزمایش بزرگ در مورد چگونگی استفاده از وقت خود هستیم. اما حتی پس از برداشته شدن محدودیت های همه گیری کرونا، بهتر است به آزمایش برنامه های جدید مدیریت زمان بپردازید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

به عنوان مثال، در اینجا در دانشگاه زوریخ، تیم ما ۳ ۲ ۲ هفته را اختراع کرد که تعادل خوبی را در اختیار ما قرار می دهد: هر هفته، سه روز را در دفتر می گذرانیم (بله، فکر می کنیم زمان رفت و آمد به ارزش تجدید نظر است که دو روز کار در خانه و دو روز اختصاص به خانواده و دوستان. در طی کرونا و بعد از آن آزمایش ساختار روزها و هفته های خود را به روش های مختلف انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

در سراسر دنیا، تغییر کار به کار از راه دور می تواند میلیاردها ساعت صرفه جویی کند اما این ما هستیم که می توانیم آن زمان را به خوبی سپری کنیم. اکنون زمان آن است که در مورد نحوه تغییر شکل کار، انتخاب های متفکرانه ای انجام دهیم تا بهترین بهره وری را از زمان خود داشته باشیم و معایب دورکاری را کاهش دهیم.

با توجه به مطالب بالا به نظر شما چگونه می توان معایب دورکاری را کاهش داد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *